Monday, January 26, 2009

Bloggmemet 'Sju ting du ikke trenger å vite om meg'.

Har blitt utfordret av Eirik Newth om å blogge memet: 'Sju ting du ikke trenger å vite om meg'. Minner litt om memet som gikk for to år siden fem ting du antakelig ikke visste om meg.

1) Jeg har samlet på dyre- og fugle eksrementer i barndommen. Samlet dritten i konfektesker og samlingen rommet over 15 arter. Var så heldig å finne avføring av grevling. Denne var ikke luktfri, så samlingen måtte ut. Har bevart fjærsamlingen.

2) Jeg er agronom. Gikk på Søgne Landbruksskole etter gymnaset.

3) Har tjent til livets opphold (øl og havregryn i studietiden) ved å plante grantrær! Jeg er mindre stolt over å ha 'mørklagt' store deler av Flekkefjord og Sirdal kommuner.

4) Jeg har vært med på å støpe skroget til Kronprins Håkon sin Dracobåt. Gave til prinsen sin 21-årsdag.

5) Jeg har driftet en tømmerhogst med hest! Der lærte jeg at man må tjore hesten før man starter sagen.

6) Jeg måtte levere inn en dyr TS (taps- og skademelding) i millitæret. Jeg var radiotelefonist i Bardufoss 85/86 og måtte koble opp en UHF stasjon i Beltevogna mi, uten opplæring. Fikk meg en kraftig karamell når jeg skulle koble til jord.

7) Jeg har spillt på vaskebrett sammen med Egersundsbandet Zydeco Supply.

Eirik jeg tar utfordringen, men sender ikke memet videre og overlater det til mine bloggeres frie valg..

Short summary:
The Blogmemet '7 things you don't need to know about me'
1) Collected on animal- and birdshit as child. Still got the feathercollection.
2) Vent to agricultureschool.
3) Earned my money in the youth by planting sprucetrees - not proud of it.
4) Done the polyesterwork on our Prins Håkons 21 years birtday presant. A Draco boat.
5) I've drifted lumber with a horse, learned to fasten the horse before I started the chainsaw.
6) Done seriouse dammage in the army, conneting wrong on my UHF transmitter in my Volvo BV202
7) Played with Zydeco Supply on spoons and washtry.

1 comment:

Michael Mesa said...

This was a lovely blog ppost